چهره ها

اخطار:این پست حاوی تصاویر دلچسبی نیست.اگر کودک هستید،یا با دیدن تصویر جسد حال خوبی بهتان دست نمی دهد،پایین نروید.


دادگاه نورمبرگ،در 20 نوامبر 1945 برای محاکمه 22 نفر از رهبران آلمان نازی توسط متفقین ترتیب داده شد.هیتلر و هیملر(رئیس وافن اس اس) و گوبلز قبل از دستگیری خودکشی کردند.



هرمان گورینگ.فرمانده لوفت وافه(نیروی هوایی آلمان).رئیس رایشتاگ(مجلس آلمان).بنیادگذار گشتاپو.بلندپایه ترین مقام نازی حاضر در دادگاه نورمبرگ.به اتهام جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به مرگ محکوم شد.شب قبل از اجرای حکم با سیانید خودکشی کرد.



ویلهلم کایتل.رئیس ستاد فرماندهی عالی ورماخت(ارتش آلمان).وزیر جنگ آلمان نازی.



آلفرد یودل.رئیس ستاد کایتل.در 17 می 1945 در ریمز فرانسه قرارداد بی قید و شرط تسلیم آلمان را امضا کرد.در دادگاه نورمبرگ به مرگ محکوم شد.




آلفرد روزنبرگ.وزیر اراضی اشغالی شرقی آلمان نازی.یکی از تئوریسین های بزرگ نازی و تبعیض نژادی.دین اصلی نژاد آریایی را دین زرتشت می دانست و اسلام،مسیحیت و یهودیت را نفی می کرد.



آرتور زایست اینکوارت.فرماندار هلند اشغالی.صدراعظم اتریش(به مدت دو روز).



ارنست کالتنربرنر.افسر گردان حفاظتی(اس اس).رئیس دفتر امنیت اصلی در رایش سوم.بلندپایه ترین افسر اس اس حاضر در دادگاه نورمبرگ.



فریتس زاوکل.رئیس بخش اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی.



هانس فرانک.فرماندار منطقه اشغالی لهستان.در دادگاه نورمبرگ به خاطر مرگ سه میلیون یهودی در اردوگاه های مرگ لهستان به مرگ محکوم شد.


یواخیم فون ریبنتروپ.وزیر امورخارجه آلمان نازی.نقش مهمی در برنامه ریزی اشغال لهستان ،اتریش و چکسلواکی و فرستادن یهودیان به اردوگاه های مرگ داشت.در زندان هم به هیتلر وفادار ماند.



ویلهلم فریک.وزیر کشور آلمان نازی.از اعضای برجسته حزب.محکوم شناخته و به دار آویخته شد.


پی نوشت:نگران بودم فکر کنید من روانپریش یا سادیست هستم،نیستم.تاریخ برام بسیار جذابه،هرچند می گن تاریخ رو فاتحان می نویسند(البته به نظرم اون تاریخ "تاریخ انقضا" داره)،اما در این که دادگاه های جنگی رو فاتحان برپا می کنند شکی نیست.


نظرات 24 + ارسال نظر
دکترچه!! جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 http://www.zhiar.blogfa.com

اینا ترسناک بودن؟؟ نه واقعاً، راستشو بگو می خوام بدونم تعریفت از ترس چیه،عکس سر جسدمونو واست بفرستم ترس واست یکم ملموس تربشه؟!

عاطفه جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 16:30 http://hamhamee.logfa.com

واسه بعضیاشون که قیافه بدی نداشتن دلم سوخت نمیدونم چرا...
من هیچکدومشونو نمیشناختم.

پسرک مزخرف.. . جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 17:00

همینطوره .. تاریخ جذابه!

هولدن کالفیلد شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 04:16 http://insidemonster.persianblog.ir

این پست رو یه بار دیلیت نکردی؟

چرا.یه سری اصلاحات انجام دادم،می خواستم مطمئن شم که پست "پوینت" داره،بعد پابلیشش کنم.

سیمین شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:04 http://www.baran-barg.blogfa.com

من از جغرافیا بیشتر از تاریخ می ترسم...

یه دکتر برو :)

ویرگول شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:13 http://comma.persianblog.ir

حجم عکسا خیلی زیادی زیاده!:| بالا نمیان!

حجماش کمه که،یه براوزر دیگه رو امتحان کن

Mahi شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:51 http://sirlimoments.blogfa.com

جالب بود با لود شدن هر عکس، اون نٌتِ خفنِ گیتار الکتریکی تو Inglourious Basterds کوئینتین تو ذهنم می‌اومد :)
جائیکه میخواست شخصیتای نازی رو معرفی کنه.
جای سروان اشتوگلیتس خالی!

پگاه شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:38

این پستت رو باید کسایی ببینن که امروز جنایت میکنن و فکر میکنن تا ابد زنده ن.

dasatir شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 17:23 http://amradaneamordad.blogfa.com

صرفا اگر با دید علاقه به تاریخ نگاه کنیم واقعا جالب بود...
اما واسه پند دادن و پند گرفتن نه.
چون با دید اولی نگاه میکنم شخصا این پست و دوست داشتم.

شاداب یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:43 http://rival.blogfa.com

فک کردم حالا سرجدا شده زیر گیوتینه.. اینا که فقط یکم خوابیده بودن :))
(البته 1945 گیوتین قطعأ منسوخ بوده)
تاریخ جذابه ولی زیادمطالعه نکردم راجبش.. شماچقدصحت وسقم هولو کاست رو تأیید میکنید؟ یا چندتا از ویژگی های هیتلر وخصوصیت وخط مشی فکریشو بگید..
یچیز بی ربط. من به اهرام ثلاثه و مهندسیش خیلی علاقه دارم.شماهم معماریدهم تاریخ میدونید، اگه دوس داشتیدیه پست راجع به اهرام هم بنویسید

عرض کنم که..وقتی متفقین از شرق و غرب نازی هارو عقب می روندند اردوگاه های مرگ یکی یکی افشا می شدند.یک فیلم یک ساعته تو همین دادگاه نورمبرگ در مورد کمپ های مرگ نازی نشون داده شد که ارتش آمریکا تهیه کرده بود و اولین مواجه شون رو با این کمپ ها نشون می ده،بازمانده ها و کپه جنازه هایی که فرصتی برای امحا و سوزاندنشون باقی نمانده بود.لینک فیلم رو گذاشتم این بغل تو پیوندهای روزانه.
در مورد هیتلر و اهرام ثلاثه هم احتراما ارجاعتان می دهم به ویکی پدیا.

هولدن کالفیلد یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 04:14 http://insidemonster.persianblog.ir

استاد یه سر به اون یاهوت بزن

پریسا یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:43 http://starsss.blogfa.com

من که فقط خیره میشم به عکسها انگار که میخوام ببینم عقایدشون چقدر با چهره شون همخوانی داره یا مثلا میشه از چهره شون به حسن/سوء نیتشون پی برد ؟!
تاریخ مقوله ی جالبیه !

شاداب یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 14:44

الان 1 سوال برام پیش اومد: چرا فک کردید خوشمزه بازیه کسیه؟؟ ینی حرف دور ازانتظاری بود یا ممنوعه بود؟؟ لطفأ بگید تابدونم!!!!
دومأ من واقعأ دوس داشتم بپرسم چون باسرچ چیز زیادی دستگیرم نشده بوده قبلنا، ازطرفی اگه هم این بحث مشکلسازه، ایراد نداره پاکش کنید! من نمیدونستم.. همین...
راستش تعجب کردم!!!
موفق باشید...!

نه خانم من به یک نفر مشکوک بودم،الان شکم مرتفع شد.

میلاد یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 19:02 http://ghahvesigar2.blogfa.com

مرگ حقه

ویرگول یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:23 http://comma.persianblog.ir

من الان یک مشکلی برام پیش اومد بعد دیدن عکس ها! البته شاید هم اشتباه می کنم، ولی یه جا خونده بودم که نازی ها نژاد آریایی رو بلوند و چشم ابی می دونستن، الان چرا مقدار قابل توجهی از این سران بلند پایه آریایی نیستن؟:|
+این آخری یه جور بدی قیافه ش شبیه دکتر صفایی سمنانیه:| دور از جون ایشون!

رها یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:42 http://freevar1.persianblog.ir

ای کشته چرا کشتی تا کشته شوی زار!

متاسفانه بسیاری ایرانی ها از عمق فاجعه جنگ جهانی دوم خبر ندارن و خیلی راحت از هیتلر مینویسند و یا حتی تایید میکنند. کاش بدونند چقدر وحشتناکه!

شاداب چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 16:22

آهان پس اینطور

شهرزاد چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 19:22 http://sodayeyeksaye.blogfa.com/

من تاریخ قدیم ترها رو بیشتر دوست دارم...تاریخی که ازش عکس و فیلم و اینا نیست....
آخه مثلا عکسای اینا رو که معاصر ترنو میبینم این طوری .... یه جوری میشم!!!

پرژین پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 17:08

ترسناک نبود،عبرت انگیز بود

khatkhati_haye_ziba دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 17:36 http://almatavakolll.blogfa.com

عکس های وحشتناکی بودن .
طناب دار بر گردن . قفسه سینه هایی که به علت آویزان ماندن زیاد تغییر شکل داده اند ...
و به من حق دهید اگر من فکر کنم شما سادیسم دارید .
تاریخ به دیدن عکس های ترسناک خلاصه نمیشود.
اینکه در مورد جنگ جهانی دوم میگویند تاریخ را فاتحان مینویسند خیلی چرت است !
نازی ها مجنون ترین نوع نژاد بشر بودند . تاریخ به خودی خود واضح خواهد بود حتی اگر آنها مینوشتند . نازی ها با جهان در افتادند . آنها تعریف انسانیت را زیر سوال بردند .

از یکطرف با کل اروپا ، از یک طرف با اتحاد جماهیر شوروی که نصف آسیا را تشکیل میداد. هر آدم عاقلی میتوانست بفهمد کارشان به اینجا میکشد .

میدونم تاریخ به عکسهای ترسناک خلاصه نمیشه،ولی عکسها صحبت می کنند.
دادگاه نورمبرگ رو متفقین ترتیب دادند،با خودم فکر می کردم اگه آلمان مغلوب جنگ نمی شد،اون موقع دادگاه متفاوتی ترتیب داده می شد.
تاریخی که فاتحان می نویسند مزخرفه،ولی دادگاهی که فاتحان ترتیب میدن شوخی بردار نیست.

khatkhati_haye_ziba دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 21:49 http://almatavakolll.blogfa.com

نه من تهمینه حدادی نیستم بلکه دشمن سر سختش هستم !
میتونید از خودش بپرسید .
انگار این مدت به وبلاگش سر نزدید و از جنگ مسخره ای که تهمینه حدادی ترتیب داد خبر ندارید .

بگذریم . ماجرای مزحکی بود ...
راستی طوری میگویید فاتح انگار که نازی ها و متفقین صرفن دو رقیب بودند ! نه ، نازی ها کثیف ترین نوع بشر بودند . چطور میتوانید چنین دید بی طرفانه ای داشته باشید ؟
نازی ها کشور های همسایه شان را بلعیدند. درواقع فاتح به کسی میگویند که در یک جنگ مساوی برنده شود . نه کسی که حق خودش را باز پس گیرد.

این استدلال هات رو جدا باید قاب کنی برنی دیوار.خوب رقیب بودند دیگه حالا اصلا اینا فرشته اونا شیطان مجسم ربطی نداره که.
البته متفقین هم یه کم بیشتر از حقشون گرفتند(آلمان رو تقسیم کردند).فاتح هم فاتحه،جنگ مساوی و غیرمساوی نداره.
به تاریخ باید بی طرفانه نگاه کرد،نه؟اگه به هر دلیلی آلمان ها جنگو می برند(فرض کن به شوروی حمله نمی کردند) همون بلایی که سر خودشون اومد رو سر متفقین می آوردند(آره به ناحق)،همونطور که قاضی های دادگاه نورمبرگ همه از کشورهای فاتح بودند و بعضا کسانی رو محکوم به اعدام کردند که خیلیا میگن حقشون نبود،یکیش همین آلفرد یودل.

قناری معدن سه‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 http://filterplus.blogfa.com

باید همه بیست و دو نفر رو اعدام می کردن

khatkhati_haye_ziba سه‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1393 ساعت 16:38 http://almatavakolll.blogfa.com

شما دوست دارید به تاریخ بی طرفانه نگاه کنید ! باشد
لابد هولوکاست را هم تکذیب میکنید ، که در اروپا جرم است.

تقسیم آلمان عقده ی روس ها بود.
همونطور که کره رو هم تقسیم کردن و الان گندش بالا اومده .
شما میگویید درستش چه بود ؟ بیایند مناطق اشغالی را پس بگیرند و بگذارند هیتلر و دولتش در همان مرز های آلمان به زندگی شان ادامه دهند ؟
طوری حرف میزنید انگار ژنرال های نظامی و سیاستمدار های آن دوران سواد نداشتند.

راستی اگر این حیوان ها مثل موسیلی می افتادند دست مردم آنوقت نمیگفتید حقشون نبود.

ساتیا شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 14:47

با اینکه اینا آدمای خیلی خوبی نبودن ولی من چشام عین رودخونه بارید ...اینا چیه دیگه شماها توو سینتون آجره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد