ادب مرد به برا مربا داری؟

از تابستان و گرما بیزارم. از آدمایی که از تابستان و گرما خوششون میاد هم بیزارم. چطور یک نفر میتونه از این گرمای بگایی اونم تو شهریور خوشش بیاد؟


این جمله "ما هرچی داریم از کشورمان است" (و جملات مشابه) رو میشه یکی برا من توضیح بده؟ کسی از شما هست معتقد باشه به همچبن مزخرفی؟ اتفاقا من غالب چیزایی که ندارم از کشورمه. 


تلگرام بودنش بهتره یا نبودنش؟ حامله شدم با این تلگرام. زندگیمون شده تلگرام. حالا شب تو تلگرام بهت میگم. تو تلگرام هماهنگ می کنم باهات. چار نفر میخوان بزارن در همدیگه گروه تلگرام میزنن. میخوان برن تا سر کوچه برگردن گروه تلگرام میزنن. یکی کار با آدم داره دیگه زورش میاد یه زنگ بزنه. با تکست خودشو و تورو میگاد. آخه دسترسی به هر ننه قمری این قدر مفت؟ فک کنم آدم با پاک کردن تلگرام از شر حجم غریبی از یاوه‌گویی و کسشعر خلاصی پیدا می‌کنه. میزنم بره چند روز دیگه.

نظرات 29 + ارسال نظر
ندا دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 17:59

بزن بره

نازنین دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 18:52

فیل!
باورم نمیشه!
چه جوری میتونی درباره ی تابستون و نور خورشید که سخاوتمندانه! تا ساعت 7 بعد از ظهر وجود داره اینجوری حرف بزنی؟
چه جوری میتونی بگی شیش ماهه دوم سال که از 4 بعد از ظهر رسمن شبه و هر غلطی بخای بکنی باید بزاری واسه فردا، و فقط نارنگی و پرتقال و کیوی هست برا خوردن و باید سگ لرز بزنی و شیش لایه لباس بپوشی برا از خونه بیرون رفتن و شیش لایه لباسم جم کنی بعد از رسیدن به خونه و با چار قطره بارون همه تاکسیا فقط در بست میرن، بهتره؟!

چه جوری میتونی بگی از اون وضیت خوشت میاد؟!

میخوام نتابه نکبت، شما که باید چادر چاقچور کنید زیر ضلع آفتاب چرا؟
عاشق پاییزم

[ بدون نام ] دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 19:06

مگه واسه تو چیزی هم مهم هست

بله

fahi دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 23:37

از تلگرام متنفرم!! باورتون میشه شوهرم تنها کسی رو که تو تلگرام بلاک کرده منم؟!!!!! خودش همیشه آنلاین اون وقت!! وقتی بلاک شدم کلن زدم تلگراممو ترکوندم!! از گوشی خواهرم چکش می کنم!! به این رابطه چی میگن؟


راستی هر کی راجب هک کردن تلگرام اطلاعاتی داره با من در میون بذاره...

راستی بدون تلگرام خیلی خوش میگذره کلی وقت واسه خوابیدن! پیدا کردم

راستی بنظرتون چرا شوهرم منو بلاک کرده؟؟؟؟ الان ده ماهه از هم جدایم، طلاق نه ها

والا چی بگم، احتمالا دیگه حوصلتو نداره. باید دست پیشو شما میگرفتی.

سحر سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 00:55

مگه ارتباط کم هزینه بده؟ مگه رابطه برقرار کردن بشکلی که گفتی منفیه؟مزیت زنگ زدن نسبت به تلگرام چیه؟ یه چند روز از سر بیکاری وبلاگتو خوندم، از بس تعریف کرده بودن ملت ازت. دیدم والا تو همش نوشتی از بقیه و اینکه بنظرت فلان دسته آدما بیکلاسن و قهوه و سیگار خزه و فیسبوک چس کلاس الکیه و .... در واقع با نفی یه عده همش میخوای زور بزنی که متفاوتی. چی بگم والا، من یه آدم عادیم اما فکر میکنم برای نشون دادن متفاوت بودن، نیاز نیست سرتو بکنی توی تنبون بقیه و همش نقدشون کنی. شاید واقعن یکی از ته دل با قهوه و سیگار حال میکنه، شاید یکی از عکس گذاشتن توی فیسبوک جدی لذت می بره، شاید یکی از عکس گرفتن با بچه های بنظر من و تو بینمک خوشش میاد و فیلم بازی نمیکنه (همون کاری که خودتم توی یکی از پسستهات کردی البته) بنظرم بجای اینکه هی ملت رو قضاوت کنی و هی به این فکر کنی کیا بیخودن و بقولی بجای تفکر "من خوبم بقیه عنن" سعی کن بگی خودت چی هستی. من که هرچی خوندم چیزی از تو و تفکرت ندیدم. فقط فهمیدم چی نیستی!!! البته خب اینم یه نوع تفکره و در جای خودش قابل احترام. یه دیالوگی هست از فیلم سر به مهر، پسره به دختره میگه نظرت راجب اونایی که روکش لاستیکی ماشینای صفرشونو نمی‌کنن چیه؟ دختره جواب قشنگی بهش میده، میگه (شما دلیل این کار اونارو می‌دونید؟ چون اگه بدونید دیگه این‌طوری راحت نمی‌گید خوشم نمی‌آد. شما در جریان احوال اونا نیستین. شما در جریان این که اونا چه جوری اون ماشینو خریدن و دل‌شون شور چرک شدن روکشای ماشین‌شونو می‌زنه نیستین. مثلاً شما در جریان نیستین آدمی که وسط حرفای یکی دیگه اس‌ام‌اس می‌زنه ممکنه از اون طرف مجبور باشه که جواب بده. شما در جریان احوالات هیچ‌کدوم از این آدمایی که گفتید نیستید. شما فقط از این که لیست‌تون طولانی‌تر بشه خوش‌تون می‌آد. مسألۀ در جریان بودن مهمه)

بحث تلگرام اصلا هزینه نیست.
ببین من برا خودم مینویسم، سعی هم می‌کنم چیزایی بنویسم که واقعا نظرمه. زور هم نمیزنم که بگم متفاوتم، چون صرف متفاوت بودن ارزش نیست اصولا. مشکلی تو نقد کردن بعضی رفتارای آدما نمی بینم، ولو اینم دلیل این نیست که خودم خوبم بقیه عنن.

نازنین سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 02:20

من باتریم خورشیدیه آخه
:(

شیش ماه دوم سال نیمه وختم

الف.واو سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 20:28 http://http:

ادب مرد...:D
تا اردیبهشت خوبه...بعدش میشه تلاش های مذبوحانه جهت ذوب نشدن ...
تلگرامو من سه هفته است پاک کردم اصلا ارامشیه...

روزهای خوب چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:48

همین میزنم بره چند روز دیگه
یعنی بهش وابسته ای داداچ

زدم رفت

روزهای خوب چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:49

در ضمن متنفرم از این خورشید روانی که جوری میتابه که یاد بچگی هام میفتم رو مورچه ذره بین میگرفتم ... فک کنم دارم تقاص پس میدم
... ممکنه

روز های خوب چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 15:52

اورین

نار خاتون چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 18:48 http://naarkhatoon.blog.ir

تو زمستون شیش لا میشه پوشید تو تابستون که نمیشه لخت شد!
پاییز انار داره که تا ته دنیا بسه اصن...

والا

فاطمه پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 15:42

Phil عزیز سلام!
باور کنید دو روزه درگیر عنوان این پست هستم!!!!

یعنی چی آخخخه ؟

من خجالت می کشیدم بپرسم ... رفتم تو گوگل و .... سرچ زدم هیچی پیدا نکردم! دیگه آخرش دلمو زدم به دریا اومدم از خودتون بپرسم!

آیا من خنگم ؟ اگر آره، باید بگم واقعا نا امید کننده شدم تازگیا! خیلیا شاکی شدن از گیج بازی های من ...

ببخشید اگر میشه بگید معنیش یعنی چی ؟ آیا بریده ای از یک حکایته ؟

اگر با فتحه و کسره اگه مشخص می شد میتونستم حدس هایی بزنم اما آیا " ادبِ مرد " " ادب مُرد " ....ادب چی شد آخه ؟ مربا را چه به ادب مرده ؟

چی میگم من اصلا ....

مرسی

سحر پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 18:56

به فاطمه:فاطمه جان این یه قسمی از طنزه. یه سبک نانوشته البته. مثلن میگن نابرده رنج گنج پنج شیش ....

فاطمه پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:46

به سحر عزیز: یک دنیا ممنونم! باور کنید خیلی خیلی فکر کردم! پوکیدم دیگه!

حالاااااا فهمیدم! این همون " ادب مرد به ز دولت اوست " هست که قسمت دومش رو کاملا با کمک دو پهلو بودن معنایی " به " به مربا ربط دادیییید....وای روز به روز طنز و سایر پارادایم های زبانی- معنایی ... داره پیچیده تر میشه و من ناتوان ...

مرسی سحر جان خیلی لطف کردید، راستش من از کودکی ساکن ایران نبودم و چند ساله اومدم ... با این وجود که ده سالی میشه ایران هستم اما هنوز کمی در درک طنز و برخی چیزای خنده دار مصطلح بین مردم ناتوانم و گاهی خیلی خنگ به نظر می رسم و واسه اینکه خنگیم به چشم نیاد بعضی وقتها در جمع الکی می خندم انگار نکته طنز یا جوک رو فهمیدم اما نفهمیدم! این واسم خیلی عذاب آوره ....مرسی از زمانی که گذاشتید.

سحر پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:55

به فاطمه: عزیزم نگران نباش کل دیالوگای ملت رو هم متوجه نشی معنیشون رو، چیزی رو از دست ندادی، چه برسه به طنزا. پس ذهنت رو درگیر نکن ابدن

شهرام جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:10

به سحر و فاطمه:
شما دو تا به جای فوتبال دیدن اینجا دارین در مورد عنوان بحث میکنین؟

تراویس خطاب به fahi جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:41 http://travisbickle1.blogsky.com/

دم شوهرت گرم.منم همین کار رو کردم

تابنده یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 09:59

فیل اینجا چه خبره؟!

نمیدونم یهو وبلاگم خیلی controversial شد

شهرزاد یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 21:04 http://Sodayeyeksaye.blogfa.com

مرا به رجعت تا غار/مسکن اجداد/مدد کنید که امدادتان گرامی باد!!
هوم؟!! :)))

:)

شهرام دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 08:26

فردا فوتبال ساعت چنده؟
هوم؟!! :)))

شهرام پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:16

از این فوتبال و بازیکناش چیزی در نمیاد...

بگیر بتپ بذا مام بتپیم

پریسا دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 12:59 http://starsss.blogfa.com

تکلیف ما که نابستونو دوست داریم چیه؟ :)

دلت میاد، اینطور گرم و مکافات؟ :)

fahi سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 15:57

تراویس در زندگیت یاد بگیر خودتو نخود هر آش نکنی من از شما نظر نخواستم البته دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید!! کسیکه که دنبال خیانت و دو دره بازیه این صفات زشتو تو بقیه تحسین می کنه خوشحالم که قراره سه ماه بندازمش زندان و دار و ندارشو بخورم ی آبم روش!! خانم شما هم اگه کمی غیرت داشته باشه آنچنان درس عبرتی بهت میده که تا ابد یادت بمونه.

تمایلی به جواب دادن نداشتم چند تا از پستهای وبلاگتو خوندم فهمیدم چ آدم low level هستی!! خواستم بیخیالش شم ولی دیدم اگه ج ندم فک می کنی چ باحالی.. دخالت نکن و حد و مرز خودتو بشناس

تراویس از خوبان دورانه بی انصاف نباش.

شهروم چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 21:02

تراویس کله شیری× تراویس کله شیری× تراویس کله شیری...

تراویس بیکل جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 04:24 https://travisbickle1.blogsky.com/

کیرم دهن fahi و شهروم
۷ سال دیر جواب دادم ولی بالاخره دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه

شهروم پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 22:41

تراویس برو تو اون وبلاگت کص لیسی کن بعدش برو تو پیکانت گریه کن شبم یه جق بزن
بعدشم بیا اینجا از دخترا کیر بخور که باز بری گریه کنی
اون هسته خرماتم بنداز لا نون پنیر کلفت شه بکن تو دهنت
بوم

تراویس بیکل دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 23:28 https://travisbickle1.blogsky.com/

اگزوز پیکان تو کص مادرت شهروم ترول

تراویس بیکل سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 11:34 https://travisbickle1.blogsky.com/

ریدم به قبر پدرت شهروم

تراویس بیکل سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 11:36 https://travisbickle1.blogsky.com/

Fahi جنده هزار پدر ۷ سال گذشته و تا الان طلاق گرفتی و زیر کل شهر خوابیدی جنده ایدزی کس پاره.کسی دیگه تف هم نمیندازه رو کست مادر جنده پدر سگ حرومزاده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد