ولادیمیر پوتین، این ابرمرد نیچه ای

یه کوتی آوردم یباری از متیو مککاناهی تو ترو دیتکتیو، اونجا که در جواب پیشنهاد مگی (زن دوستش) برای قوادی و مچ میکینگ که فلانی دختر خوبیه، میگه ما میدونیم دنبال چی هستیم، و مشکلی با تنها بودن نداریم.

الان زوایا و خفایای این حقیقت ابدی برام بیشتر شکافته شده، یه توییتی یه دختره کرده بود با این مضمون که "ما مردی که بهمون نیاز داره رو نمیخوایم، مردی رو میخوایم که دوستمون داره". در نگاه اول شبیه این کپشنای دوزاری اینستاگرامه، ولی در بطن، در راستای همون جواب متیو مککاناهی هست.

طبیعتا مردی که "نیاز" داره یکی کنارش باشه، امنیت روانی و قدرت نداره. زن ها هم از جنبه تکاملی و داروینی، جذب همچین مردایی نمیشن. در جنگلی که احتمالا نیاکان ما میلیون ها سال پیش توش زندگی میکردند، چیزهایی که برای جنس نر قدرت محسوب می شد مشخص بود: جثه و هیکل، ظاهر، جنگندگی. امروز که مغز ما تکامل یافته و بجای جنگل در شهرها زندگی می کنیم، باز هم ملاک های قدرت مشخصه، این بار به جای صرفا جثه و هیکل، مهم ترین معیار پوله. کاملا درست هم هست، پول و موقعیت اجتماعی، نتیجه مستقیم "غریزه بقا و سازواری (توانایی زیستی)" هستند، مردی که پول و موقعیت اجتماعی بیشتر و بهتری داره، همون آلفا میلی هست که توی جنگل هیکل بزرگ تر و نعره رساتری داره. اینجاست که عبارت نغز"دارا باش سارا خودش میاد" از منظر داروینی  درک می شود.خیلی وقت پیش  یه نفری که نمیگم کی تو وبلاگش شکایت کرده بود که رفته خواستگاری گویا، خانواده طرف به صرف اینکه "ایشان بی پول بوده، موقعیت خانوادگی پایینی داشته، و در رشته کسشری فعالیت می کرده که هیچ امیدی به آینده ش نمی رفته، جواب رد داده اند، و اینکه چرا دل پاک و اخلاق ملاک نیست." این طرز فکر مصداق بارز عدم شناخت ذات بشر و متعاقبا شکست داروینی هست.


نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 13:05

ببین اینکه ذات بشر چی هست و چی نیست رو کاری ندارم.. حرفت درحالت کلی درسته اما واقعا مسخرست که انسان اولیه رو با انسان قرن 21 مقایسه کنیم.. خودتم داری میگی تکامل داروینی ینی قبول داری نظریه ش رو.. الان اگه باهمون دسته بندی تکامل داروینی بخواییم به انسان نگاه کنیم قطعا باید یک فرقی بین انسان کم شعور اولیه با انسان باشعور قرن 21 احساس کنیم..
اینکه حقیقت الان اینه که پول تعیین کنندست رو کاری ندارم اما فقط دارم میگم بجای تکامل داروینی داریم روی یک خط ثابت حرکت میکنیم اتفاقا.. حتی نزولی.. چطور اسم اینو میتونیم تکامل بذاریم
انسان فرقش با حیوان چیه مگه.. اون شعور و اخلاق چرا نباید جایی داشته باشه الان؟؟ کی میگه ذات بشر فرصت طلبیه؟ این ذات بشر نیست این چیزیه که خودمون توجیه کردیم واسه زیرپا گذاشتن اخلاقیات..
بشر واسه چیزای مهم تری خلق شده (که متاسفانه کمتر کسی تو عمر 70 ساله اش بهش پی میبره و دنبالش میره) ، تا اینکه همچنان مثل انسان اولیه درگیر نعره و هیکل درشت تر اما به شکل های تغییر یافته و مدرن تر باشه..

14 سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 20:56

تا حد خیلی زیادی با حرفات موافقم الخصوص در مورد پول و موقعیت اجتماعی و به همین نسبتم درک می کنم خانومها بیان و در مقابل این حرفات موضع تدافعی بگیرند.. دمت‌گرم!

نل چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 22:19

من کمی این توضیحات رو قبول دارم.بنظرم همه چیز نسبی هست...اینکه صرفا معیار اصلی بشه پول و موقعیت اجتماعی ملاک نیست...پول و موقعیت اجتماعی کنار ذات خوب و شعور احتماعی قابل قبوله(نه به صورت کامل..هرکدوم نسبی باشه خوبه)حداقل از نظر من.

نفیسه چهارشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 16:52

این همون چیززیه که طرف میگه در نگاه اول جذبش شدم یا عاشقش شدم در واقع آنالیز همون نظریات داروینی این فررمان رو به مغز میده ...
اخیراً چیززی فکر منو مشغول کرده ما می دونیم که تکامل بشر بعد از کشف آتش و خوردن غذای پخته و به طبع آن دریافت حجم بیشتری از پروتئین سرعت گرفت، حالا که ما به سگ و گربه ها از غذای خودمون میدیم شاید یه روزی برسه که اونها هم بتونن حرف بزنن چقدر باحال میشه! فکر کن با سگ همسایه شبا بشینی سیگار بکشی و در مورد جنس دوم دوبوآر گپ بزنی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد