کسخری بودن قوانین و نحوه‌ی اداره‌ی مملکت در ایران رو میتونید از همین قانون انتخابات در صورت بگا رفتن ناگهانی رئیس‌جهمور مستقر ببینید، معاون اول رئیس‌جمهور موقت و 50 روز وقت برای انتخابات و تعیین رئیس‌جمهور جدید. آخه کسکشا یه ناظم برای یک مدرسه هم بخوای انتخاب بکنی یا یک کارمند برای یک شرکت بخوای بگیری هم 50 روز کافی نیست، کلی می‌گردی و مصاحبه می‌کنی و فیلتر می‌کنی و فکر می‌کنی. اون موقع رئیس‌جمهور یک مملکت قراره ظرف 50 روز انتخاب شه؟ اینکه احزاب (عملا ناموجود در ایران)  زمان بگذارن سر یک نفر به جمع‌بندی برسن و نامزدهای بالقوه برنامه‌ی مدون و مشخص داشته باشن و نیروهاشون مشخص باشن و فلان هم اصلا مهم نیست نگران نباشید، یهو یه کسخلی رو از تو لپ‌لپ میکشن بیرون میگن برنامه اینه. باقی کشورها هم کسخلن که حداقل از یک سال قبل نامزدهای ریاست جمهوری مشخصن و برنامه ارائه می‌کنن و در انتخابات درون حزبی فیلتر میشن تا برسن به رقابت نهایی. چهار تا آدم حسابی توی اون مملکت و توی اون سیستم نیست این بدیهیات رو بفهمه یعنی؟

بابا شبیه زمان شاهش کنید نفر اول مستقیم بیاد برای خودش نخست‌وزیر و رئیس دولت تعیین کنه بره دیگه این مسخره‌بازیای انتخابات و این کسشرا چیه، حالا به اون خراب‌شده جمهوری هم نگفتن نگفتن فدای سرتون.

صلوات ختم کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
تراویس بیکل پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1403 ساعت 19:00 https://travisbickle4.blogsky.com/

:))

سمیرا پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1403 ساعت 20:53

الانم همینه، انتخابات بیشتر فرمایشیه، چون به قول شما اصلا حزبی وجود نداره، اصلا مخالفی نیست، همه موافقن

دلم خونه سمیرا جون

ستاره شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1403 ساعت 01:49

آخه من شنیدم میگن کل قانون اساسی ایران کپی از قانون فرانسه هستش پس اگه اینطور باشه به نظرم بعیده که بازم نظرت همین باشه و قانونشو...... بدونی کلا ماها عادت داریم مرغ همسایه رو غاز ببینیم .
بعدشم خب آخه از نظر شما منطقیه که کشورو یه سال بدیم دست یه آدمی که حالا رییس جمهور دوسش داشته و صندلیشو گذاشته کنار خودش؟!
تازه تو ایران برنامه مرنامه نداریم یه کپی پیسه ک اونم نهایتا یه ساعت زمان ببره که حتی اونم برا خیلی از نامزدای ریاست جمهوری لازم نیس و هنوز مال دوره قبلیشونو دارن .
و مورد دیگه ام که برگ برندست چندتا آتو از رییس جمهور قبلی واسه زیرآب زدنه واسه اینکه بگیم اینا بدن ما خوبیم .

والا قانون فرانسه بعید میدونم ولایت فقیه و شورای نگهبان و مجلس خبرگان توش باشه.

ستاره سه‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1403 ساعت 00:26

بله خبرگان و رهبر نداره اما رییس جمهور که داره ! لطفا اینو بخونید:
فرانسه:
با مرگ یا استعفای رئیس‌جمهور، رئیس مجلس سنا به عنوان رئیس‌جمهور موقت عمل می‌کند.
دور اول انتخابات ریاست جمهوری جدید باید زودتر از بیست روز و حداکثر سی و پنج روز پس از جای خالی ریاست جمهوری برگزار شود. از آنجا که پانزده روز می‌تواند دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری را از هم جدا کند، این بدان معناست که رئیس مجلس سنا فقط برای مدت زمان( پنجاه روز) فقط می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهوری عمل کند. در این دوره رئیس‌جمهور موقت مجاز به برکناری مجلس شورای ملی نیست و همچنین مجاز به درخواست همه‌پرسی یا آغاز هرگونه تغییر در قانون اساسی نیست.
......
ببینید هیچ جای دنیا یکسال جای رییس جمهورو خالی نمیذارن تا برن برنامه آماده کنن همه جای دنیا همینه و باید به سرعت رییس جمهور جدید تعیین بشه

چی بگم ستاره جون.
آمریکا رو میدونم که رئیس‌جمهور بگا بره یا استعفا بده معاون رئیس‌جمهور باقی‌مونده‌ی دوره رو رئیس‌جمهور خواهد بود و انتخابات زودرسی در کار نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد