یک چیزهایی می‌خواستم در مورد این اتفاقات چند روز اخیر بنویسم که یادم نیست. فقط اینکه بنده به استناد کامنت‌هایی که زیر ویدیوهای یوتوب شبکه‌های مختلف خبری از فاکس و سی‌ان‌ان و الجزیره و اسکای میبینم میتونم بگم که افکار عمومی دنیا با ایرانه. یک کامنت خیلی غالب این بود که "Iran has the right to defend itself" یا ایران حق داره از خودش دفاع کنه. به خصوص در دنیای اسلام و جنوب جهانی ایران خیلی محبوب هست الان.

من احساس خوبی می‌کردم از اینکه ایرانی هستم در اینجا، که  کشورم تنها کشوری هست که نترسید از اینکه جواب حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری رو بده و نترسه ازینکه آمریکا که ابرقدرت و قوی‌ترین ارتش دنیاست هم پشت اسرائیله و کشورهای اروپایی هم پشت اسرائیل هستن. اونم کشوری که چندین ساله تحت شدیدترین تحریم‌ها و انزواست، به خاطر اینکه آمریکا یک طرفه از قراردادی که امضا کرده بود خارج شد. از این سرلشگر باقری که فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح هست خوشم میاد، محکم و درست صحبت میکنه، برادر شهید حسن باقری هست که روحش شاد باشه. حالا هم اگر اسرائیل مجدد تخطی بکنه باید محکم پاسخ بدن و نترسن و ایمانشون به خدا باشه که خدا رو شکر دیدم همین موضع رو هم گرفتند. ایمان به خداوند و قلوب مطمئن چیزی هست که ما داریم و دشمن ما از آن بی‌بهره‌ست و این ایمان همان چیزی هست که در دفاع مقدس هم به ما کمک کرد و خیلی از این غربی‌ها اصلا درکی ازش ندارن.

بنده به عنوان یک سرباز پاکدل به جمهوری اسلامی مخصوصا در سیاست‌های داخلی و در سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار نقد دارم و معتقدم مقصر درجه اول گریزاندن مردم از دین هست و در سیاست خارجی هم نقد دارم و معتقدم این اشغال سفارت‌ها کار بسیار اشتباهی بود و باید با همه‌ی کشورها رابطه‌ی دیپلماتیک داشت برحسب منافع ملی به جز اسرائیل البته که یک دولتی هست که از اساس بر پایه‌ی جنایت جنگی شکل گرفته و یکی از معیارهای سنجش آزادگی انسان‌ها و دولت‌ها این محکوم کردن اسرائیل و جنایاتش هست. البته در این هم ایران یک مقدار ر یده و به جای اینکه شعار نابودی اسرائیل بده باید رویکرد پراگماتیستی داشته باشه و واقعیت رو بپذیره و  دنبال راهکار دو کشوری برود تا فلسطینیان کشور مستقل خودشون رو داشته باشن. دیگه 10 میلیون یهودی ریختن اونجا دارن زندگی می‌کنن نمیتونی بریزیشون تو دریا که آخه آخوند سفیه.

دیگه دوران جنگ کلاسیک و سربازبازی گذشته و مخصوصا در مورد رویارویی ایران و اسرائیل اگر بنا به بالا گرفتن تقابل باشه همین موشک‌بازی و پایگاه نظامی زدن و اگر کار بیشتر بیخ پیدا کنه که امیدواریم نکنه زیرساخت اقتصادی زدنه، وگرنه اگر برنامه سربازبازی بود بنده فکر کنم برمی‌گشتم و برای کشورم می‌جنگیدم در مقابل دشمن متجاوز و مزدوران داخلی اون یعنی ایرانیان کثافتی که از حمله‌ی اسرائیل به ایران دفاع می‌کنند، شبیه مجاهدین خلق که زمان جنگ رفتن زیر پرچم صدام و همدست و پادوی بیگانه‌ی متجاوز شدن علیه کشور خودشون و دیدین که چطور به خاری و خفت افتادن و در تاریخ منفور و بدنام شدند. سرنوشت مزدوارن و پادوهای امروز اسرائیل هم همین است و چه بسا بدتر.

منبر امروز تمام شد یک صلوات بلند بفرستید و برای من و تراویس که عملا شمس و مولانا یا لولک و بولک و دو یار جدا ناشدنی هستیم نوشابه‌ی نارنجی بیارید.

نظرات 5 + ارسال نظر
نیره سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 14:31

صد در صد موافق همه جملاتت هستم. اون خائن های بی وطن خیلی منفورن!!!

قوانین خیلی از کشورها اینه:
Treason during wartime is the only crime for which a person can be sentenced to death

رسوب پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 02:51

آدم جالبی هستی
صداقت و "خود بودن" ات و آزادگی ای که در عقیده و نوشتارت داری برام جالب و قابل ستایشه

لطف داری شما دوست عزیز

تراویس بیکل جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 16:50 https://travisbickle4.blogsky.com/

سلطان نوشته هات دو دوست دارم.حق از نوشته هات میباره.
من فقط در عجبم از خلقی که تشنه جنگ هستن و فکر میکنن امریکا و اسرائیل خیر و صلاح ما رو میخوان

مخلصم سلطان. خدا زده اینارو

نرگس جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 23:34

تا ابد حق.... همه کلمات این پست درست و منطقی و سر جای خودش بود.

لطف داری دوست عزیز

پرستو پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 21:27

شجاعتت رو دوست داشتم
مردی که حاضری برا وطنت بجنگی
مردی که سربلندی وطنت رو دوست داری
و مردی که سربلندی کشورت را در ذلت و کوتاه اومدنش نمی بینی
تراورس هم مرد هست فقط کاش به جمله ادب مرد به از دولت اوست همه مردا عمل کنند

لطف داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد