من به قصد مهاجرت دائمی تا آخر عمر نیومدم کانادا، هنوزم نظرم همونه. چند روز پیشم یه صحبتی با مامانم میکردم که فلان آپارتمان رو بفروشین یه زمینی بگیریم من اگه برگشتم باهاش کار کنم. نمیدونم با مدرک ریسرچ طراحی اینجا کار درست و حسابی میتونم پیدا کنم یا نه. برای اقامت فکر کنم مجبورم پیدا کنم. دیروز پریروز با مامان بابام صحبت میکردم بابام اینجوری بود که حتما اقامت رو بگیر. فکر کنم ایران برگشتن کنسله تا قبل اینکه اینجا (اگر بشه) اقامت بگیرم، حداقل 2 3 سال دیگه. توی ذهنم بود شاید سفری برم توی این یکی دو سال، که خوب منتفیه. کاری ندارم. اگرم اینجا اقامتی نتونستم دربیارم جدی دارم فکر میکنم برم خودم رو بندازم توی خلیج مکزیک که دیگه ایران برگشتن به شکل ابدی منتفی میشه. گیری افتادیم توی این زندگی انصافا.

من مامانم رو خیلی دوست دارم. به نظرم خیلی آدم خوبیه و ندیدم تا حالا کسی رو ناراحت کنه و قطعا جاش در بهشت هست. اینقدر آدم خوبیه و بهش سمپاتی دارم که بچه بودم توی مدرسه وقتی اتفاق بدی برای خودم میفتاد به جای اینکه دلم برای خودم بسوزه برای مامانم می‌سوخت، منطق عجیبیه ولی احساسم این بود. مثلا دبستان بیشتر بچه‌ها از مدرسه غذا می‌گرفتن من از خونه غذا می‌بردم، از این ظرف غذا آهنی مستطیلی زشتا بود میبردم میدادم آشپزخونه گرم کنن یارو یادمه صاف مینداخت رو شعله زیاد آتیش این غذای منم میسوخت. یبار زیاد سوخت معلممون که یک خانمی بود اومد دید گفت غذای این بچه رو چرا اینجوری کردین. اونجا یادمه دلم خیلی برا مامانم سوخت، گفتم بیچاره غذا درست کرده داده من آوردم اینا سوزوندن. اون روز خانم معلممون از غذای مدرسه بهم داد یادمه، الویه و نوشابه زرد بود.

نظرات 3 + ارسال نظر
سمیرا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 14:13

فیل جان کاملا درک می کنم که دوسداری برگردی ایران، متاسفانه وضعیت اقتصادی و امنیت روحی روانی و حتی بلاتکلیفی چون یه جورایی مملکت در اوج مسائل بحرانیش قرار گرفته و خیلی زیاد ملتهبه یعنی حتی آرامشش هم آتیش زیرخاکستره، اکثریت مردم از همه لحاظ تحت فشارن، حکومت هم هیچ جوره کوتاه نمیاد، برای همین با دو دوتای مادیگرایانه منطقی نیست که شخصی که اونور رفته برگرده. یعنی اگه برگردی سوال جوابای ملت اعصابتو خط خطی میکنه، مگه اینکه توپ برگردی که شرایطت الان معمولیه و نمیتونی دهنشونو ببندی. نمیشه ادامه تحصیل بدی یا یه کار بهتر پیدا کنی؟ خدا مادر عزیزت رو حفظ کنه، نظر مادرت چیه؟ دوسداره برگردی؟ احتمالا دلیلشون این شرایطه که میگن اقامت بگیر ولی به هر حال خودت باید تصمیم نهایی رو بگیری، بلاخره حتی تو این شرایط معدود افرادی هم هستن که موفقن

ببین من این مطلبی که میگم مربوط به بلندمدته، وگرنه من حداقل تا 3 سال دیگه کانادام. نشد نداره میگردم ببینم کار تخصصی چی پیدا میشه.

آویشن سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 17:43 http://Dittany.blogsky.com

چه خوبه که با خانواده رابطه خوبی داری ، بعضی ها همین داخل ایران که هستند از پدر و مادرشون فراری هستند .
امیدوارم تصمیمی که میگیری باعث پیشرفت زندگیت باشه ، از نظر خیلی ها ممکن برگشتن به ایران اشتباه محض باشه ولی به نظرم به خود آدم بستگی داره چون شرایط ادم ها با هم یکسان نیست ، یه نفر ممکن به هر دلیلی دلش بخواد برگرده و بودن در اینجا رو ترجیح بده ما نمیتونیم الکی مردم و شماتت کنیم که چرا نموندی خارج و برگشتی ایران.
گرچه اگه بتونی کار دلخواه خودت و پیدا کنی و اونجا یا هر کشور دیگه ای زندگی کنی در آرامش فکری و اقتصادی بیشتری هستی چون شرایط داخلی اصلا خوب نیست و روز به روز هم داره بدتر میشه

آره وضع ایران در کوتاه مدت به قهقراست بلندمدت هم با خداست.

شهروم جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 22:22

یعنی باورت میشه معلم گسسته مون بود
https://www.aparat.com/v/IRGsz/%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%AF_%D8%AE%D8%B1%DB%8C

:)))) خیلی معلم خوبی هم بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد